15 نکته در خرید بک لینک مناسب تر می باشد رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل از سمت گوگل شویم.

خرید بک لینک

 

خرید بک لینک خود به تجارتی تبدیل شده می باشد و بعضی برای کسب درآمد اینترنتی به این کار مشغولند.

خرید بک لینک ارزان ، خرید بک لینک انبوه ، خرید بک لینک قوی ، خرید بک لینک همیشگی و بک لینک رایگان ، کوئری های هستند که در زمینه خرید و فروش بک لینک سرچ می شوند.

در وهله اول می گویم بک لینک نخرید اما

بایستی پذیرفت که بعضی از کسب و کارها به خرید بک لینک نیاز دارند. کسب و کارهایی که محتوای آن ها هر جایی بهره گیری نمی گردد که بخواهند تولید لینک کنند. خیلی از کسب و کارها بدین شکل هستند و میدانید که از ۱۰۰ تا مطلبی که از وب سایت شما کپی می کنند شاید شاید ۱۰ تا به شما لینک دهند. (این آمار مخصوص ایران و تجربه نگارنده می باشد و در هیچ جای علمی آن را نخوانده ام) در اینجا می خواهم نکاتی برای خرید بک لینک بگویم.

 

[لینک مرتبط: طراحی وب سایت ]

 

خرید بک لینک

 

  1.  خرید بک لینک به صفحات مختلف وب سایت انجام دهید. به دو دلیل: ۱)گوگل شک نکند ۲)تمام صفحات شما اعتبار کسب کنند. PA تمام صفحات بالا طریقه
  2. از وب سایت هایی خرید بک لینک انجام دهید که موضوع مرتبط با شما داشته باشند. (سنخیت صنفی داشته باشند)
  3. حتما حتما حتما حتما بک لینک همیشگی باشند. (آن کاهش اعتبار و لطمه ای که گوگل در زمان حذف بک لینک، به وب سایت شما می زند آنقدر دردناک می باشد که ایشالا قسمت گرگ بیابان هم نشود)
  4. حتما حتما حتما PA, DA, MOZRank آن وب سایت، از وب سایت شما بالاتر باشد.(پیشنهاد من DA بالای ۳۰ و MOZRank بالای ۵ می باشد). چک کردن این شاخص ها را در “رقیب کیست و چگونگی تحلیل آن” تبیین دادم – خرید بک لینک با کیفیت به این می گویند. که معمولا در خرید بک لینک خارجی این اتفاق می افتد
  5. تا جایی که می توانید بک لینک از وب سایت هایی بگیرید که دارای هاست متفاوتی باشند. (ترجیحا هاست ایران (بومی) باشد – خرید بک لینک ایرانی )
  6. به تعداد بک لینک خود آن دامنه که می خواهید از آن بک لینک بگیرید دقت کنید، همچنین ترافیک وب سایت او
  7. بدانید که بک لینک Nofollow برای فروش و Follow برای فروش و اعتبار گوگل خوب می باشد (ترجیحا Follow باشند)
  8. بک لینک از هر دامنه یک عدد کافی می باشد
  9. ترجیحا دامنه با پسوند ir باشد. (پسوند بومی بیشتر به وب سایت یاری می کند). اما com همیشه و در همه جا خوب می باشد.
  10. Anchor text مناسب انتخاب کنید. (در راستای استراتژی کلمه کلیدیتان) و کوشش کنید لینک ها در پاراگراف اول باشد (برای زمانی که می خواهید Inbound Link بگیرید)
  11. کوشش کنید لینک در متن باشد(Inbound Link) نه در فوتر و قسمت پیوندها و …
  12. کوشش کنید بیش از ۱۰% تعداد بک لینک های خود خرید بک لینک انجام ندهید، که اگر گوگل متوجه گردد …..
  13. ترجیحا بک لینک ها را از وبلاگ ها بخرید. اگر از وب سایت ها بخرید حتی اگر به شما قول همیشگی بودن را هم بدهند بعد از مدتی می بیند دیگر برایش نمی صرفد و وب سایت را می بندد و شما می مانید و بک لینک حذف شده. اما در وبلاگ این اتفاق امکان ندارد.(خیلی نادر می باشد)
  14. بک لینک را برای صفحه ای بگیرید که می خواهید اعتبار بگیرید، نه الزاما صفحه اول وب سایت. مثلا بک لینک را به کرنراستون ها اختصاص بدهید.
  15. کل کمپین را برای یک کلمه کلیدی پیاده سازی کنید، مناسب تر جواب بگیرید.

دامین اتوریتی چیست؟ 

دامین اتوریتی (DA) در واقع امتیازی برای رنک دهی موتورهای جستجو می باشد که MOZ آن را توسعه داده می باشد. این امتیاز می تواند پیش بینی کند که یک وب وب سایت در نتایج جستجو، چه رنکی خواهد داشت. امتیاز چگالی دامنه از 1 تا 100 متغیر می باشد. بالاترین امتیاز به معنی مناسب ترین رنک می باشد.

چگالی دامنه با ارزیابی دامنه های لینک شده، تعداد کلی لینک ها، MozRank، MozTrust و غیره محاسبه می گردد و به شکل نمره یا امتیاز Domain Authority ارائه می گردد. این امتیاز می تواند برای مقایسه وب وب سایت ها یا نظارت بر رنک وب وب سایت در زمان مشخص بهره گیری گردد.

در نتیجه، این مدل نشان می دهد که به نظر گوگل، چه صفحاتی بایستی برای هر عبارت جستجو شده رنک بگیرند و به چه ترتیبی نیز بایستی رنک بگیرند.

هدف از دامین اتوریتی این می باشد که با ارائه فاکتوری برای مقایسه قدرت سئو وب سایت های مختلف، ابهامات موجود را برطرف نماید.

با اینکه بازاریابان آگاه هستند که Domain Authority به عنوان یک فاکتور، محدودیت هایی نیز دارد، اما عقیده دارند که دامین اتوریتی دست کم معیاری می باشد برای آنکه آیا کوشش های انجام گرفته برای سئو، کارساز هستند یا نه. به همین دلیل نیز، دامین اتوریتی هدف مهمی در پی دارد.

در زمان یافتن لینک های جدید، مطالعه Domain Authority قبل از برقراری ارتباط با آن وب سایت بسیار کارآمد می باشد. در مقایسه با دیگر فاکتورهای کمی و کیفی، چگالی دامنه می تواند برندهای مختلف را برای اخذ تصمیم های مناسب تر یاری کند.

چگالی دامنه توسط MOZ ارائه گردید و در واقع Moz مالک این نام می باشد. مجموعه ابزارهای آنها، چگالی دامنه های خاصی را مطالعه می کنند، اما هزاران ابزار رایگان دیگر نیز از Moz’s API بهره گیری می کنند تا این امتیازها را ببینند.

هرچند، چند مجموعه نرم افزار سئو دیگر نیز هستند که دیدگاه های کمی متفاوتی درمورد قدرت دامنه وب سایت به شما می دهند.

امتیازی که Moz به وب وب سایت های گوناگون می دهد بستگی به لینک های ایندکس شده توسط MOZ دارد، که بدون شک این لیست از ایندکس URLهای گوگل کوتاه تر می باشد.

دیگر شرکت های تولید نرم افزار در زمینه سئو، مانند Majestic و Ahrefs نیز ایندکس URLهای مخصوص به خود را دارند. این ایندکس ها، همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند، اما بازهم با سوالات زیر می توانید این نرم افزارها را مورد سنجش قرار دهید:

  • اندازه ایندکس: چند URL در ایندکس این نرم افزار موجود می باشد؟
  • به روز رسانی ایندکس: هر چند وقت یک بار ایندکس این نرم افزار به روز می گردد؟
  • لینک های فعال: آیا لینک های شکسته و خراب پیدا نمود می شوند که لینک آنها را با کد وضعیت 200 یا به عنوان لینک فعال نشان دهد؟
  • شباهت به رنک واقعی: آیا دامنه ای که امتیاز بالاتری گرفته می باشد، رنک بهتری دارد؟

اندازه اهمیت این سوالات و پاسخ آنها بستگی به برند دارد. با این تفاصیل، این ها مورد هایی بود که مناسب تر می باشد آنها را ارزیابی کنید.

حالا می خواهیم ابزارهای Moz را معرفی کنیم (بعضی از آنها رایگان هستند). این ابزارها چگالی دامنه هر سایتی را نمایش می دهند.

(Moz (MozBar, Open Site Explorer :

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

اتوریتی دامنه,اتوریتی وب سایت,اتوریتی وب سایت موز

واضح می باشد که Moz یک منبع موثق برای چک کردن چگالی دامنه می باشد. MozBar که در لیست مناسب ترین افزونه های سئو در گوگل کروم آمده می باشد، لایق قرار گرفتن در این لیست نیز می باشد.

MozBar، دامین اتوریتی وب سایت را به همراه پیج اتوریتی (Page Authority) صفحه ای که کاربر در حال بازدید آن می باشد نمایش می دهد. دوستان عزیزم، همانگونه که از نام Page Authority پیدا می باشد، پیج اتوریتی از متدی مشابه به دامین اتوریتی بهره گیری می کند، اما تفاوت آن در این می باشد که مربوط به دامنه نیست، بلکه مربوط به URL خاصی می باشد.

از این ابزار می توان در صفحه نتایج جستجو نیز بهره گیری نمود. با بهره گیری از آن می توان دید آیا پیج اتوریتی یا دامین اتوریتی وب سایت با رنک بالایی که آن وب سایت در عبارت کلیدی خاصی قرار گرفته می باشد، همخوانی دارد یا نه.

ترکیب این دو فاکتور با هم، نقطه شروعی عالی برای مطالعه کیفیت و کمیت بک لینک های یک دامنه می باشد.

هرچند، بازاریابان بایستی آگاه باشند که این امتیازات، نوسان دارند و ثابت نیستند.

بایستی به این قضیه مثبت نگاه نمود، زیرا که امتیاز یک وب سایت، انعکاس صحیحی می باشد از این که گوگل چگونه وب سایت ها را ارزیابی می کند. Moz با بهره گیری از الگوریتم های یادگیری ماشین می تواند امتیاز چگالی وب سایت ها را با در نظر داشتن لینک های وب سایت مجدد اندازه گیری کند و ایندکس خود را به روز نماید.

گویا Moz با این کارها در کوشش می باشد تا ایندکس خود را شبیه به گوگل کند. اما میدانیم که گوگل، هزاران بار در سال، ایندکس خود را به روز می کند.

پس، بایستی بخاطر امتیاز چگالی دامنه، مراقب لینک های وب وب سایت خود باشیم.


در زمان نظارت بر دامین اتوریتی، همیشه خود را با وب سایت های مشابه مورد سنجش قرار دهید و برای سنجش عملکرد وب وب سایت خود، تنها به دامین اتوریتی اکتفا نکنید. اگر دامین اتوریتی را به عنوان یک فاکتور ضمنی در نظر بگیریم، می توانیم دیدگاه بهتری نسبت به چگونگی عملکرد استراتژی خود داشته باشیم.

در اینجا ارزش یکی دیگر از ابزارهای Moz، به نام Open Site Explorer مشخص می گردد. ابزارOpen Site Explorer با به کار گیری طیفی از فاکتورهای Moz، بخش هایی که در آن وب سایت های خاصی عملکرد خوب یا بدی دارند را مشخص می کند. مقایسه جزء به جزء وب سایت ها، راهی برای تشخیص دادن نقاط قوت و اشکال پروفایل لینک دهی وب سایت، در مقیاسی بزرگ تر می باشد.

امتیاز دامین اتوریتی، بدون شک کاربردی می باشد. مخصوصا زمانی که به چشم دروازه ای رو به اکتشافات بزرگتر به آن نگاه می گردد. MozBar و Open Site Explorer دسترسی به این فاکتورها را برای تمامی بازاریابان میسر می سازد. پس می توان از این ابزارها بهره گیری نمود و پتانسیل هر وب سایتی را برای رنک گرفتن تشخیص داد.