وب سایتmoz چه سایتی می باشد و چه سودی بحال سئو وب سایت ما دارد؟

در این مقاله به مطالعه جزئیاتی در ارتباط با وب سایت moz خواهیم پرداخت و اطلاعاتی جالب در اختیارتان قرار خواهیم داد.

معرفی وب سایت moz

وب سایت moz در واقع یک وب وب سایت جامع می باشد که بخشی از فعالیت آن به مطالعه وب وب سایت های دیگر و رتبه بندی آنها می پردازد. مطالعه سئو وب سایت نیز بخشی از کارهایی می باشد که در این شرکت به آن پرداخته شده می باشد.

اما بد نیست تاریخچه از این وب وب سایت و همچنین عملکردهایی از آن بدانیم

این وب وب سایت در سال ۲۰۰۴ در شهر سیتل واشنگتن توسط آقای رَند به همرا مادرش جانم جیلیان تاسیس گردید. در اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی اولین رده بندی سایتهای خود را منتشر نمود که در آن از فاکتورهای همین شرکت بهره گیری شده بود. در ماه فوریه سال ۲۰۰۷ میلادی نیز نسخه ای تحت عنوان پرو یا همان نسخه حرفه ای به وب سایت اضافه گردید که در ازای پرداخت مبلغی مختصر خدمات واکاوی سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت از لحاظ سئو را فراهم می نمود. در سال ۲۰۰۸ این وب وب سایت خزنده قدرتمند خود در زمینه وب را معرفی نمود که نام آن mozscape بود. این خزنده بسیار پرقدرت و مقیاس های فراوانی داشت. در سال ۲۰۰۹ میلادی کد tagfee  توسط این وب سایت به دنیا آمد. در ارتباط با این کدها و سایر موردها در آینده مطالبی منتشر خواهیم نمود. در همین سال این شرکت دارای ۵۰۰۰ عضوی گردید که از خدمات حرفه ای این وب وب سایت بهره گیری می کنند. این اختصار ای از چند سال فعالیت این  وب وب سایت و در واقع مناسب تر می باشد بگوییم این شرکت بود. در سالهای بعد این شرکت ابزارهای مختلفی در ارتباط با سئو و بهینه سازی وب سایت معرفی نمود که برای کاربران بسیار جالب و جذاب بودند.

اما دو فاکتور مهمی که این وب وب سایت جهت ارزیابی وب سایتها معرفی نمود و قدرت وب سایت را از دیدهای گوناگون نمایش میداد page authority و domain authority نام دارد. اگر وبمستر باشید قطعا نام این دو فاکتور را شنیده اید. وب سایت moz با بهره گیری از این دو فاکتور بصورت مختصر و مفید قدرت یک وب سایت را معرفی می کند.

منبع: pageranks.ir

 

معرفی امکانات وب سایت بهینه سازی وب سایت moz

مدتی می باشد تصمیم گرفتیم به معرفی وب سایت های سئو مطرح بپردازیم وامکانات آن ها را معرفی کنیم.همه وب سایت ها مانند ابزار هایی هستند که نقطه اشکال ها و نقاط قوت هایی دارند که با معرفی توسط ما  آن ها را پیدا کنید و قدرت بهینه سازی وب وب سایت خود را بالا ببرید.

 

واکاوی وب سایت با moz

آغاز وارد وب سایت شوید در قسمت URL ادرس وب سایت خود را کامل قرار بدین search را بزنید تا واکاوی سئو وب وب سایت شما آغاز گردد.پیشنهاد می کنیم یک اکانت با ایمیل خود بسازید تا انالیز را کامل و بدون محدودیت مشاده کنید.

اولین قسمت Inbound Links می باشد که به معنی لینک های ورودی وب سایت شما می باشد همان بک لینک های وب سایت می باشد البته ناگفته نماند در نوار بالا زیر مکان ادرس وب سایت اطلاعات Domain Authority و Page Authority و Established Links هم نمایش داده می گردد که  دامین اتوریتی وضعیت اعتباری دامین شما می باشد که از ۱ تا ۱۰۰ می باشد پیج اتوریتی هم به همین صورت می باشد اما Established Links به معنی مقدار لینک های وب سایت شما می باشد که نشان می دهد.

در بخش Inbound Links ستون اول عنوان و لینک های داده شده به وب سایت شما و Link Anchor Text هم کلمه ای که با آن لینک شده اید را نشان می دهد Spam Score هم قابلیتی می باشد که مدتی به وب سایت سئو موز اضافه شده و درصد اسپم یا هرز بودن دامنه ها را نشان می دهد.PA و DA هم به ترتیب پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی تبیین داده شده هستند که توسط وب سایت moz ارائه  و آپدیت می شوند.

قسمت Just-Discovered هم به گونه دقیقی زمان کراول یا دیدن تمام لینک ها را در قسمت  Date Discovered UTC نمایش می دهد حتی با زمان ساعت و دقیقه !

قسمت top pages مربوط به لینک های داخلی وب سایت خودمان می باشد که معتبرترین ها و با ارزش ترین ها را نشان می دهد که گزینه هاش تکراری هستند.


قدرت صفحه (Page Authority) یکی دیگر از ابزار رتبه‌بندی در موتورهای جستجو می باشد که توسط شرکت MOZ برای پیش‌بینی رتبه یک صفحه خاص در موتورهای جستجو (SERP) توسعه یافته می باشد. امتیاز قدرت صفحه عددی بین ۱ تا ۱۰۰ می باشد که هر چه مقدار آن بیشتر باشد، نشان‌دهنده قابلیت بیشتر آن صفحه، برای به دست آوردن رتبه‌های مناسب تر در نتایج جستجو می باشد.

قدرت صفحه بر پایه اطلاعاتی که از ابزار واکاوی سئوی  Mozscape web index می‌گیرد اقدام می کند. این اطللاعات شامل تعداد لینک‌ها، MozTrust ،MozRank و سایر فاکتورهایی می باشد که از Moz برای تحلیل اطلاعات سئو از آن بهره گیری می کند. قدرت صفحه، مثل قدرت دامنه به عنوان یک هوش مصنوعی با مکانیسم خودکار یادگیری و تحلیل، برای شناسایی الگوریتم‌ها اقدام می کند. از تحلیل این الگوریتم‌های پیچیده که بیشترین شباهت ساختاری را با الگوریتم‌های به کار رفته در موتورهای جستجو دارند، امتیاز قدرت صفحه به دست می‌آید.

محاسبه امتیاز قدرت صفحه

امتیاز قدرت صفحه

ابزارهای Moz برای امتیاز دامنه، یک محدوده صد امتیازی را در نظر می‌گیرند. امتیاز قدرت صفحه هم مثل امتیاز قدرت دامنه، از مقادیر پایین مناسب تر و بیشتر رشد می کند و افزایش امتیاز در شرایطی که امتیاز صفحه ۷۰ می باشد، از زمانی‌که امتیاز صفحه ۳۰ می باشد کاری دشوارتر می باشد. با در نظر داشتن به روز رسانی مداوم الگوریتم‌های Moz ممکن می باشد پس از هر بازه زمانی امتیاز قدرت صفحات وب‌وب سایت شما تغییر کند؛ که این تغییر الزاما به معنی تغییرات ایجاد شده در اطلاعات وب‌وب سایت شما نیست. یعنی ممکن می باشد در به روز رسانی‌های بعدی Moz اهمیت یک فاکتور نسبت به نسخه قبل، بیشتر یا کمتر گردد.

امتیاز خوب برای قدرت صفحه

وقتی درمورد نتایج جستجو پژوهش می‌کنید و می‌خواهید بدانید کدام صفحات، قدرت بیشتری دارند و لینک‌های مهم‌تری در خود جا داده‌اند، نمی‌توانید امتیاز مطلقی مثل نمره یک امتحان به آن‌ها بدهید. بلکه بایستی صفحات را با هم مقایسه کنید. این دقیقا همان کاری می باشد که موتورهای جستجو و ابزارهای تحلیل سئو در Moz انجام می‌دهند. چگونگی محاسبه امتیاز قدرت صفحه، یک معیار نسبی می باشد به همین دلیل نمی‌توان امتیاز خوب یا بد برای قدرت صفحه تعیین نمود. امتیاز قدرت صفحه، پیش‌بینی می کند که این صفحه خاص از وب‌وب سایت، نصب به صفحاتی با اطلاعات مشابه، چه رتبه‌ای در نتایج جستجو، در این بازه زمانی به دست می‌آورد.

قدرت صفحه در مقایسه با قدرت دامنه

قدرت صفحه معیاری می باشد که برای پیش‌بینی توانایی یک صفحه خاص در رتبه‌بندی نتایج جستجو به دست می‌آورد؛ درحالی‌که قدرت دامنه، امتیاز دامنه اصلی یا زیردامنه‌های یک وب‌وب سایت را از این نظر مطالعه می کند. همان‌قدر که قدرت صفحه و قدرت دامنه از نظر ماهیت به هم شبیه هستند، همین‌قدر هم با هم یکسان نیستند.

نظاره قدرت صفحه

معیار مقایسه‌ای قدرت صفحه، در بیشتر ابزارهای واکاوی سئو در وب قابل نظاره می باشد. در محیط Moz می‌توانید برای اندازه‌گیری قدرت صفحه از ابزار مشهور Open Site Explore بهره گیری کنید. همچنین برای نظاره قدرت صفحه و قدرت دامنه، سایر ابزارهای Moz مثل MozBar، Keyword Explore، Moz Pro campains و Mozscape API هم در دسترس شما هستند.

معنای فنی قدرت صفحه

قدرت صفحه چیست

چگونگی محاسبه قدرت صفحه دقیقا مشابه محاسبه قدرت دامنه می باشد، اما برای یک صفحه خاص از وب‌وب سایت تعیین می گردد. قدرت صفحه بر اساس اطلاعاتی که از Mozscape web index گرفته می گردد به دست می‌آید. این اطلاعات به عواملی مثل تعداد لینک‌های آن صفحه، MozTrust، MozRank و بیش از ۴۰ فاکتور دیگر که برای تحلیل سئو در Moz در نظر گرفته می گردد، بستگی دارد. مسئله مهم این می باشد که به خاطر داشته باشید، تنها روی نکات خاصی مثل کلمات کلیدی یا محتوای مناسب تکیه نکنید؛ توجه همزمان به تمام عوامل موثر در سئو عامل موفقیت وب‌وب سایت شما خواهد بود.

قدرت صفحه هم قدرت دامنه، با بهره گیری از یک هوش مصنوعی که مکانیسمی خودکار برای یادگیری و تحلیل سئو دارد محاسبه می گردد و اطلاعاتی که در هر بازه زمانی از الگوریتم‌ها دریافت می کند دائما در حال تغییر می باشد. به همین دلیل، مناسب تر می باشد که قدرت صفحه را به عنوان یک معیار نسبی در نظر بگیریم و صفحات مختلف را از نظر امتیاز قدرت صفحه با هم مقایسه کنیم. 

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

تاثیر بر قدرت صفحه

قدرت صفحه یک امتیاز کلی می باشد و تاثیر بر آن کار سختی می باشد. این امتیاز با بهره گیری از مجموعه‌ای از عوامل پیچیده و مقایسه آن‌ها به دست آمده می باشد و این موضوع، کاملا عمدی می باشد. تا زمانی‌که گوگل فاکتورهای زیاد و پیچیده‌ای را برای رتبه‌بندی نتایج جستجو در نظر می‌گیرد، ابزارهای تحلیل سئو هم بایستی همین الگو را تکرار کنند تا نتایجی که ارائه می‌دهند، هر چه ببیشتر به واقعیت نزدیک باشد.

مناسب ترین راه برای تاثیر بر امتیاز قدرت صفحه، این می باشد که به کیفیت و کمیت لینک‌هایی که به کار می‌برید بیشتر توجه کنید. این عامل مستقیما امتیاز فاکتورهای مهمی مثل MozTrust و MozRank را افزایش می‌دهد. اگر صفحات وب‌وب سایت شما، از وب‌وب سایت‌های قدرتمندی که قدرت دامنه و قدرت صفحه‌شان بالا می باشد لینک‌ خروجی (external link) بگیرند، نصف راه را رفته‌اید و رای اعتماد را برای قدرت صفحه مورد نظرتان دریافت کرده‌اید.