ممکن می باشد تصور کنید لینک های نوفالو بی تاثیر هستند.اما من با پرسش از شما، این اعتقاد را به چالش می کشم.در پایان این پرسش ها خود شما به این نتیجه می رسید، که لینک های نوفالو مهم هستند:

درست می باشد که بک لینک های نوفالو اعتبار را به گونه مستقیم منتقل نمی کنند.اما اکنون اکثر وب سایت ها، کد های آمده، سیستم های مدیریت محتوا، لینک های خروجی را به گونه پیش فرض نوفالو کرده اند.حتی برنامه نویسان و طراحان وب وب سایت که به گونه اختصاصی سایتی طراحی می کنند نیز همین گونه اقدام می کنند.با این حساب،اکثر لینک ها به گونه پیش فرض نوفالو هستند.آیا فکر می کنید وقتی بیش از ۷۰ درصد لینک های خروجی وب سایت ها نوفالو می باشد، گوگل که صرف دیدن مشخصه نوفالو، آنها را تاثیر نمی دهد؟

آیا وقتی شما به وب سایت یا صفحه مفیدی لینک می دهید؟حتما فالو لینک می دهید و دلتان برای رنکینگ آن وب سایت می سوزد؟

آیا به هیچ وجه وب سایت لینک دهنده، میداند فالو و نوفالو چیست؟

آیا میدانید به این روشی که از حدود سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده می باشد(نوفالو شدن تدریجی لینک ها) ، اکنون لینک فالو بسیار کم می باشد و اکنون گوگل بایستی، از بین تمامی بک لینک های نوفالو، وب سایت ها را رتبه بندی کند؟بدون شک به این نتیجه بایستی برسید، که گوگل مجبور می باشد لینک های نوفالو را نیز تحلیل کند و در رنکینگ خود تاثیر دهد.مگر می گردد از انبوهی از لینک های نوفالو که کمتر از لینک های فالو در سطح وب نیستند، صرف نظر نمود و انها را بی تأثیر خواند؟

آیا امکان ندارد، یک وب سایت معتبر، صفحه یا وب سایت دیگری را به صورت طبیعی، به عنوان لینک مفید یا مرجع، به صورت نوفالو لینک کند؟شما جای گوگل باشید، زیرا صرفا نوفالو می باشد، آن را در رنکینگ، تاثیر نمی دهید؟

آیا میدانید نویسندگان زیادی وجود دارند که کاری به لینک نوفالو و فالو ندارند یا فرق اینها را نمی دانند و در وب سایت خود ، لینک هایی را معرفی می کنند؟(وب سایت های خبری، آموزشی و …)

آیا میدانید وب سایت های مشهور و قدرتمند و یا در انجمن های پرسش و پاسخ مثل stackoverflow.com (این وب سایت صرفا یک مثال می باشد و بیشتر مخصوص برنامه نویسان و توسعه دهنگان می باشد) وقتی لینک مفیدی را معرفی می کنند، به صورت نوفالو می باشد؟در این وب سایت ها لینک صرفا به خاطر مفید بودن در یک مطلب مرتبط معرفی شده می باشد و طبیعی ترین بک لینک ممکن می باشد؟ پس منطقی می باشد که گوگل صرف نوفالو بودن به آن اهمیت ندهد؟!

آیا میدانید، که اگر تمام بک لینک های شما فالو باشد ، غیر طبیعی می باشد و گوگل متوجه حقه شما می گردد؟مگر می گردد با توضیحاتی که داده گردید، یک وب سایت فقط بک لینک نوفالو یا اکثرا بک لینک های فالو داشته باشد؟با این توضیحات ، بدون شک متوجه شده اید، که بک لینک های نوفالو، می توانند به تمام بک لینک های فالوی شما معنا و اعتبار ببخشند و آنها را طبیعی جلوه دهند.

آیا میدانید، اکنون گوگل هوشمند تر از آن می باشد که به مشخصه فالو یا نوفالو اهمیت دهد؟آیا میدانید اکنون خود گوگل با در نظر داشتن جایگاه و جایگاه لینک خروجی، محتوای صفحه ای که در آن لینک هست و صفحه ای که لینک به آن تصریح می کند و … ، برای تاثیر لینک ها تصمیم گیری می کند؟

آیا میدانید وب سایت هایی که تبلیغات گسترده محیطی، تلویزیونی، اینترنتی می کنند، اکثر لینک هایی که دریافت می کنند نوفالو می باشد و زیرا برندینگ (دست برتر سئو) قوی دارند، نیازی به link building ندارند؟همین برندینگ آنها که برای آنها لینک طبیعی ایجاد کرده می باشد، شامل لینک های نوفالوی خیلی زیاد می باشد! اما این گونه وب سایت ها معمولا در رتبه یک نتایج گوگل هستند!

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

آیا میدانید، بازی به این سادگی هم نیست و گوگل هوشمند تر از آن می باشد که صرف نوفالو بودن لینک، گوگل آن را غیر مهم تلقی کنید و صرف فالو بودن آن ، مهم تلقی کند؟

آیا باز هم اعتقاد دارید بک لینک های نوفالو خوب نیست و بی تاثیر می باشد؟فکر نمی کنم!

همانگونه که میدانید ، هر وب وب سایت دارای یک IP می باشد.وب سایت هایی که IP اختصاصی ندارند ممکن می باشد IP آنها با IP دهها و صدها وب سایت دیگر یکسان باشد.

شما می توانید با باز کردن command prompt ویندوز خود (Start>cmd.exe)  و تایپ ping sitename که sitename آدرس دامنه مد نظر می باشد، IP وب سایت مورد نظر را تشخیص دهید.


هر IP از ۴ بخش ۳ حرفی(۳ عددی یا کمتر) تشکیل شده می باشد که با نقطه جدا می گردد.IP ها اکنون دارای دو ورژن ۴ و ۶ هستند.IP هایی که ما با آنها سرکار داریم IP های ورژن ۴ هستند (۴ بایتی – ۳۲ بیتی) .مانند (۱۷۸٫۲۰۳٫۲۵٫۳).

هر بخش از IP یک کلاس می باشد.(کلاس دارای تعاریف دیگری نیز هست که به بحث سئو مربوط نمی گردد).برای مثال ۱۷۸٫۲۰۳٫۲۵٫۳ دارای ۴ کلاس می باشد که از سمت چپ کلاس A با عدد ۱۷۸ شروع می گردد و به ترتیب به سمت راست، عدد ۲۰۳ کلاس B و عدد ۲۵ کلاس C و عدد ۳ کلاس D می باشد.کلاس A و B به بخش Network IP و کلاس C و D به بخش Host IP مشهور هستند.وب سایت هایی که روی یک سرور یا یک محدوده از سرورها هستند، دارای C Class IP یکسانی هستند.یعنی کلاس C آنها یکسان می باشد.در مقاله blog network درمورد ضرر یکسان بودن IP های بک لینک ها بیان کردم.اکنون، کار به جای باریک تر کشیده می گردد و IP که هیچ! C Class IP بک لینک ها هم مهم هستند!

گوگل و موتورهای جستجو، به C Class IP بک لینک های شما توجه می کنند.در حالت عادی یک وب سایت، که دارای لینک های طبیعی می باشد، از وب سایت های مختلفی با C Class IP های متفاوت لینک دارد.آیا اگر شما جای گوگل بودید، سایتی که بک لینک های او، از IP ها یا C Class IP های خاص، می باشد، رتبه بهتری می دادید یا سایتی که از وب سایت هایی با C Class IP های متفاوت دارای بک لینک می باشد؟

گوگل به خوبی میداند،بسیاری از کلاه سیاه کاران و وب مستران و سئوکاران مبتدی، مجموعه ای بک لینک ها روی یک سرور یا روی یک C Class IP دارند.پس با کاهش شدید اثر بک لینک هایی که روی C Class IP هستند، عرصه را برای لینک های مصنوعی تنگ کرده می باشد.بهره گیری ازچنین وب سایت هایی برای بک لینک توصیه نمی گردد.به گونه قطع نمی توان بیان کرد که این بک لینک ها بد هستند.اما دارای ریسک می باشد و دست کم، اگر ریسک نداشته باشد، ممکن می باشد آن بازدهی و تأثیر که فکر می کنید نداشته باشد و یا سایر بک لینک های واقعا طبیعی شما را بی اثر تر کند.زیرا این لینک ها، اگر به وفور بهره گیری گردد، لکه ای سیاه در میان بک لینک های شماست و چشم گوگل را به عملکرد های شما حساس تر می کند.

نیاز به یادآوری می باشد شرکتهای هاستینگ خارجی زیادی هست که با نام Seo Web Hosting به شما هاست هایی با C Class IP متفاوت و البته قیمتی بیشتر ارائه میکنند.

Page Authority و Domain Authority یک فاکتور غیر رسمی سئو می باشد که تأثیر بسیار مهمی دارد.

با در نظر داشتن اینکه گوگل بروز رسانی page rank ها را متوقف کرده می باشد و اگر هم مجددا پیج رنک ها را به روز کند، با فاصله های زمانی خیلی زیادی این کار انجام می گردد، این دو فاکتور تأثیر مهمی دارند.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، توسط شرکت موز، ارائه می شوند که از طریق وب سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می توانید، مقدار page و domain authority وب سایت خود را مطالعه کنید.

معمولا domain authority از page authority کمتر می باشد.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنه می باشد.اما page authority فقط اعتبار یک صفحه (URL) را نشان می دهد.این مشخصه، همانند پیج رنک گوگل، برای صفحه نخست یک وب سایت، دارای مقدار بیشتری می باشد و عددی بین صفر تا صد می باشد که هر چه بالاتر باشد مناسب تر می باشد و نشان از اعتبار و قدرت بیشتر در موتور های جستجو مانند گوگل می باشد.ارتقای این عدد به صورت تصاعدی سخت می گردد.برای مثال، رسیدن از صفر به ۲۰ بسیار آسان تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ می باشد و همینطور تا صد ادامه دارد.domain authority توسط مجموع page authority صفحات وب سایت، محاسبه می گردد.

 

این مقدار، بیشتر بر پایه تعداد و کیفیت لینک های ورودی به وب سایت ها(مشابه پیج رنک گوگل) محاسبه می گردد و عمر دامنه یا صفحه، اندازه signal هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده می باشد و چند فاکتور دیگر، که کسی از چگونگی محاسبه دقیق آن باخبر نیست، محاسبه می گردد.اما کوشش کرده اند، عددی ارائه دهند، که با الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جستجو(تا جایی که بتوانند الگوریتم ها را حدس بزنند)، نزدیکی بیشتری داشته باشد.

 

چه مقداری برای اعتبار صفحه و دامنه مناسب می باشد؟

عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آل می باشد! کمتر سایتی در ایران چنین می باشد!

عدد ۶۰ و بالاتر بسیار بسیار عدد مناسبی می باشد.

عدد ۵۰ و بالاتر نشان از قدرتمند بودن یک وب سایت یا صفحه می باشد.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبی می باشد و بسیاری از وب سایت های معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستند.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیست اما آنچنان هم، نشان از قوی بودن وب سایت نیست.

عدد ۲۰ برای وب سایت های تازه تاسیس، ممکن می باشد عدد مناسبی باشد و کمتر از آن،عدد پایینی می باشد.

 

نکته های مهم درمورد Page Authority و Domain Authority:

– تمام اعداد بالا، برای صفحه نخست فاکتور page authority تخمین زده شده می باشد.طبیعتا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می گردد.

– صفحات داخلی و پست های جدید ، در بسیاری از مواقع، page authority برابر با یک یا صفر دارند و این نشان از ضعیف بودن آن صفحات نیست.

-این دو فاکتور، درمورد صفحات یا دامنه هایی که حاصل از ریدایرکت هستند(یعنی آدرس صفحه یا دامنه عوض شده می باشد)، معمولا دارای خطاست و اعتبار آدرس قبلی، به آدرس جدید منتقل نمی گردد.پس ممکن می باشد، یک وب سایت قدرتمند را ببینید که domain authority از page authority پایینی دارد.

– ممکن می باشد صفحه نخست وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشد، اما سایتی بسیار ضعیف و حتی اسپم باشد (مانند وب سایت های پیج رنک دار ضعیف).البته من شخصا، وب سایت های ضعیف را با page authority بالای ۵۰ ندیدم.در کل این دو مشخصه، چیزی نیستند که بخواهید حساب کاملی روی آنها باز کنید.تمام فاکتور های سئو، حتی فاکتور های رسمی مثل پیج رنک که توسط خود گوگل، ارائه می گردد، قابل تکیه نیستند.همه فاکتور های سئو همیشه در کنار هم، می توانند مفید باشند، نه به صورت تکی.