سئو و تاثیر دامین اتوریتی. در گذشته برای مشحص کردن قدرت سئو وب وب سایت پیج رنک ابزار خوبی بود اما دامین اتوریتی جایش را گرفت برای ادامه موضوع با ما همراه باشید

سئو و تاثیر دامین اتوریتی بر آن

اگر به وب سایت های فروش بک لینک لروید میبینید یکی از فاکتور ها برای فروش بک لینک همین معیار می باشد.

اگر شما موز بار را نصب کنید میتوانید برای هر وب سایت به صورت راحت این را نظاره کنید.

حتی میتوانید در جستجو گوگل هم این معیار را به صورت کلی در ده نتایج جستجو ببینید.

اما یک سئوال ایجاد میشود مثلا یک وب سایت با دامین و پیج اتوریتی خیلی کمتر لینک یک می باشد و یک وب سایت با قدرت خیلی بیشتر لینک ده واقعا اختلاف این دو وب سایت در مورد چه چیزی میتواند باشد که انقدر نتایج نسبت به این معیار قابل قبول نیست.

خوب من نکاتی را اظهار میکنم که نه خیلی به این معیار اهمیت بدهید و به قول بچه گفتنی اتوریتی برایم آرزوست نه کلا آن را بگذارید کنار بگویید نمیتوان کلا قابل قبول باشد.

دامین اتوریتی و تاثیرش بر سئو

ایران تبلیغ | سئو وب وب سایت و طراحی وب وب سایت خود را به متخصصین ما بسپارید

همه معیار های در سئو وب وب سایت

گاهی اختلاف بزرگی بین ربته بندی و این شاخص هست که میگویند به هیچ وجه این معیار اشتباه می باشد.

ببینید تمام موردها و شاخص ها در کنار هم میشوند رتبه وب سایت شما.

البته شاخص های شناخته شده و نشده دقت کنید این معیار فقط روی بعضی از این موردها تخقق می یابد.

نمیتوان نظر کلی داد و گغت اگر سایتی در این شاخص مناسب تر بود حتما رتبه بهتری بایستی داشته باشد.

اما در غین حاب یاز  میتوان این رت بیان کرد که این ایراد تا حدی غیر منطقی و تخصصی می باشد.

چقدر دامین و پیج اتوریتی خطا دارد

این وب سایت تمام لینک های که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده می باشد را مطالعه می ‌کند.

در انتهای کارش نسبت به قدرت آن دامین ها به شما امتیاز بین صفر تا صد می دهد که هر چقدر این امتیاز بیشتر باشد نشان دهنده این می باشد که دامنه های که به شما لینک داده اند بیشتر و قوی تر هستند و یک امتیاز اسپم هم دارد که واقعا باز کردن آن خودش یک مقاله بسیار گسترده میخواهد که نان میدهد مثلا نسبت بک لینک های شما به محتوا و بزرگی برند شما چقدر واقعه گرانه یا طبیعی می باشد حال سئوال اینجاست این وب سایت چقدر در این عملیات موفق بوده می باشد.

اگر به گونه کلی بخواهیم بگو تا حدود قابل قبولی اما واقعیتش این وب سایت که این وب سایت هنوز خیلی از وب سایت های را که شما از آن ها لینک دارید را نمیتواند شناسایی کند و حتی میتوان با یک مثال ساده نشان داد مثلا ۱۰۰ دامنه بک لینک از یک وب سایت در این مطالعه ها وجود ندارد.

اگر بخواهیم بگوییم خطا به هیچ وجه ندارد سخت در اشتباهید و در بعضی موردها خطا های خیلی زیادی دارد.

شما میتوانید از طریق این وب سایت به دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

چقدر این شاخص قابل اطمینان می باشد

سال ها پیش این معیار برای هر کسی خیلی مهم بود و به نوعی قدرت یک وب سایت مشخص میکرد.

اما با به روز رسانی های گوکل و تغیی کلی لینک سازی نمیتوان زیاد به آن تکیه نمود.

اگر چه الگوریتم های محاسباتی این وب سایت هم نسبت به الگوریتم تغییر کرده می باشد.

اما هنوز درصد خطای زیادی دارد مثلا هنوز یک سایتی که فقط لینک کامنتی نظرات به صورت فالو دارد.

دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بالایی میتواند داشته باشد در صورت که شاید برای گوگل به این شکل نباشد.

مخصوصا در پنگوئن۴ گوگل کلا دیدش نسبت به بک لینک تغییر نمود و روش لینک سازی دچار تغییر زیاذی گردید.

وب سایت موز برای نشان دادن نتایج لینک های وب سایت شما چندین سال می باشد که فعالیت می ‌کند.

این وب سایت بسیار به سئو وب وب سایت ها یاری کرده اما نباید از این نکته گذشت که خطاهای آن کم نیست.

دامین اتوریتی و تاثیرش بر سئو

مناسب ترین بهره گیری از این معیار سئو وب وب سایت

یکی از مناسب ترین بهره گیری این ابزار جا پا گذاشتن پشت رقیب و شناسایی نقاط قوت و اشکال ان می باشد.

این ابزار به خاطر رایگان بودن خیلی مورد بهره گیری قرار میگیرد و یک زمانی تمام نیاز ما را تامین میکرد و با واکاوی وب سایت های دیگر به بک لینک های رایگان بسیار دست می یافتیم.

برای مطالعه یک وب سایت به صورت یک دید موز بار بسیار مناسب می باشد زیرا که یک دید خیلی کلی و مناسب نسبت به این وب سایت به شما میدهد.

میتواند به عنوان معیاری برای بک لینک حساب گردد اگر چه کاستی های زیادی دارد اما میتواند مناسب باشد.

اما اگر فکر میکنید همه چیز همین دو شاخص می باشد سخت در اشتباهید حتی اگر میخواهید لینک بخرید که من پیشنهاد میکنم این کار را انجام ندهید.

در بعضی جاها کاری را انجام ندهیم مناسب تر می باشد کوشش کنید تمام نکات یک وب سایت را مطالعه کنید صرفا داشتن شاخص مناسب در این دو نمیتواند برای شما دلیل محکمی بیاورد.

شاید وب سایت لینک های اسپمی زیادی داشته باشد شاید بارها وب سایت های که مثلا ۱۰۰۰ بک لینک در الکسا داشته اند را دیده اید که به هیچ وجه رتبه الکسا ندارند.

این دقیقا همین نکته می باشد که بیان کرده گردید صرف داشتن لینک مهم نیست کجا و به شکل آن مهم می باشد.

روش های افزایش page authority و domain authority

۱) لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک از وب سایت هایی که اتوریتی بالایی دارند.

۲) تولید محتوای با کیفیت و غنی

۳) فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک طبیعی از شبکه های اجتماعی


همه وب مستران به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی توجه دارند و کوشش میکنند تا آن را افزایش دهند.

همان گونه که میدانید پیج اتوریتی و دامین اتوریتی مانند پیج رنک می باشد و با داشتن بک لینک با کیفیت و زیاد می توان این دو فاکتور را افزایش داد.

پیج اتوریتی و دامین اتوریتی از معیار های مهم برای لینک بیلدینگ به حساب می اید.
بعضی از سئو کاران با بهره گیری از نرم افزار و لینک بیلدینگ غیر طبیعی طی چند ماه به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی بالای ۳۰ دست پیدا می کنند، اما در نتایج گوگل رشدی پیدا نمی کنند زیرا آنها فقط بر فاکتور اتوریتی تکیه کرده اند و فاکتورهای دیگر سئو و بهینه سازی وب سایت را فراموش کرده اند.

چرا و چگونه حاکمیت دامین وب سایت خود را افزایش دهیم

حاکمیت دامین نمره یا رتبه ای می باشد (از صفر تا صد) که توسط موز (Moz) ایجاد گردید و مشخص می کند که یک وب سایت چه رتبه ای در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر کسب می کند. وبسایتی که دارای نمره DA بالاتری می باشد در صفحه نتیجه جستجوی موتورهای جستجو (SERPs) رتبه بالاتری خواهد داشت. آیا میدانید که چطور می توانید حاکمیت دامین (DA) وب سایت خود را بالا ببرید؟

حاکمیت دامین (Domain Authority)

بیشتر وبلاگ نویسان و مالکان وب سایت دارای یک هدف مشترک هستند:

  • بدست آوردن رتبه بالاتر در موتورهای جستجوگر

رتبه ها و تحلیل های مختلف فراوانی از وب هست، اما تنها یک رتبه وب می باشد که اهمیت بیشتری پیدا کرده می باشد و از زمان شروع دنیای SEO شهرت و اهمیت آن تصاعدی بالا رفته می باشد و آن هم حاکمیت دامین (DA) می باشد.

ممکن می باشد با حاکمیت دامین آشنایی داشته باشید. اگر آشنا نیستید مناسب تر می باشد مقاله حاکمیت دامین (DA) چیست؟ – راهنمای کامل برای مبتدیان را بخوانید.

حاکمیت دامین نمره یا رتبه ای می باشد (از صفر تا صد) که توسط موز (Moz) ایجاد گردید و مشخص می کند که یک وب سایت چه رتبه ای در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر کسب می کند.

وبسایتی که دارای نمره DA بالاتری می باشد در صفحه نتیجه جستجوی موتورهای جستجو (SERPs) رتبه بالاتری خواهد داشت.

آیا میدانید که چطور می توانید حاکمیت دامین (DA) وب سایت خود را بالا ببرید؟

در این مقاله هفت روش واقع بینانه برای افزایش حاکمیت دامین وب سایت معرفی شده می باشد. اما قبل از اینکه به این 7 روش بپردازیم، آغاز کمی در مورد اهمیت حاکمیت دامین وب سایت صحبت کنیم.

چرا افزایش حاکمیت دامین وب سایت حیاتی می باشد؟

افزایش حاکمیت دامین (DA) موجب می گردد احتمال بالا رفتن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو و صفحه نتیجه جستجوی مرورگرها زیاد گردد. گاهی اوقات ممکن می باشد وبسایتی را دیده باشید که دارای رتبه DA پایین تر از وب سایت دیگری می باشد که دارای رتبه DA بالاتری می باشد اما محتوای کمتر و کم کیفیت تری دارد.

DA برای رتبه بندی موتور جستجو بیش از حد مهم می باشد

لیست زیر چند حقیقت در مورد حاکمیت دامین می باشد:

  • برای محاسبه حاکمیت دامین بیشتر از حدود 40 سیگنال (فاکتور) در نظر گرفته می گردد
  • وب سایت هایی که در موتور جستجو رتبه بالاتری می گیرند، دارای DA بالاتری هستند.
  • بالاتر بودن حاکمیت دامین به معنی رتبه بالاتر موتور جستجو می باشد که برابر می باشد با ترافیک بیشتر
  • حاکمیت دامین را نمی توان یک شبه افزایش داد

اقداماتی زیادی که می توان برای بهبود نمره DA وب سایت انجام داد. جالب می باشد نه؟ خیلی خوب، خیلی آسان نیست، اما از بالا رفتن از کوه اورست سخت تر نیست.

راهنمای افزایش حاکمیت دامین وب سایت خود

میدانیم که حاکمیت دامین را نمی توان خرید یا از وب سایت های دارای حاکمیت دامین بالا دزدید. برای بالا بردن نمره DA، یک استراتژی بزرگ و قوی نیاز می باشد، هزاران قطعه محتوای غنی و عالی، و مقدار زیادی صبر و حوصله.

اگر حاکمیت دامین (DA) وب سایت شما حدود 10 یا 15 می باشد، بالا بردن آن به نمره 30 یا 40 تا حدودی آسان می باشد. اما وقتی مقرر می باشد نمره حاکمیت دامین را از 50 بالاتر برد، خیلی سخت تر و کندتر می گردد و مستلزم زحمت فراوان و حوصله بیش از حد می باشد.

پس در اینجا 7 گام برای افزایش یا دستیابی به نمره DA بالاتر را معرفی می کنیم:

1- منتشر کردن محتوای کیفی غنی

برای اینکه یک وب سایت نمره DA خوبی بگیرد، لازم می باشد که محتوای غنی و کیفی داشته باشد. محتوای منحصر و کاربر پسند در همه جا ارزشمند می باشد. اگر می خواهید محتوایی کیفی بنویسید، بایستی یک استراتژی بزرگ داشته باشید.

مهم نیست که چقدر مطلب می نویسید، مهم این می باشد که چقدر منحصر و مرتبط می باشد. منحصر یعنی مطلب تازه و تک و مرتبط یعنی مطالب به هم مربوط نه متفاوت و از حوزه های مختلف. به هر حال این جمله را بخاطر داشته باشید:

  • محتوا حرف اول را می زند.

محتوا چیزی می باشد که بازدید کنندگان را جذب می کند و نمی توان روی محتوا ارزش گذاشت. برای اینکه محتوا جذاب و جالب باشد، عکس، تصویر متحرک و ویدیو اضافه کنید.

یک عکس هزار کلمه متن می ارزد

یک تصویر هزار کلمه می ارزد.

همچنین می توانید از داسویر (اینفوگرافیک) بهره گیری کنید، زیرا که موجب انتشار محتوا همانند ویروس می گردد (زیرا داسویر را می توان در هر محتوا و منبعی براحتی گنجاند).

یک مقاله یا محتوای خوب بایستی طول و تعداد کلمه مناسبی داشته باشد. معمولا مقاله ای با 800 کلمه یا بیشتر مناسب می باشد.

مقاله های طولانی تر به عنوان محتوای اطلاع رسان به شمار می رود. اگر محتوای نامناسب، کوتاه و تکراری بنویسید، مطمئنا وب سایت شما آسیب خواهد دید.

هنگام تهیه محتوا برای وب سایت خود، مسائل زیر را در نظر داشته باشید:

  • هیچگاه کار دیگران را کپی نکنید
  • بجای تکرار مکرر یک کلمه در محتوا، از مترادف های آن بهره گیری کنید
  • از موضوع پست دور نشوید و به مسائل حاشیه ای و نا مربوط نپردازید.
  • مطلب وب سایت خود را حرفه ای کنید

2- سئو در صفحه

یکی دیگر از روش های بهینه سازی سئو در صفحه (On-Page SEO) می باشد. سئو هر صفحه تأثیر حیاتی در بالا بردن حاکمیت دامین وب سایت (DA) دارد. سئو در صفحه شامل فاکتورهای فنی از قبیل عنوان صفحه، قرار دادن کلمات کلیدی صفحه و تراکم واژه های کلیدی (keyword density) می باشد.

چک لیست زیر به شما در حفظ بهینه سازی در صفحه یاری می کند:

  • تراکم واژه های کلیدی – از واژه های کلیدی بطور متراکم بهره گیری نکنید، تراکم بین 0.5 تا 1.5 درصد کافی می باشد.
  • تگ های سرتیتر – از تگ سرتیتر (H1, H2, H3) برای قالب بندی متن و مشخص کردن جریان موضوع یا نکات کلیدی بهره گیری کنید.
  • کلمات کلیدی هدفمند – یک کلمه کلیدی عالی برای پست خود انتخاب کنید. کلمات کلیدی دم دراز (long-tail keywords) ترجیح داده می شوند، زیرا گرفتن رتبه برای آنها راحتتر می باشد. کوشش کنید کلمه کلیدی اصلی را یکبار و در پاراگراف اول مقاله تکرار کنید و کلمات دم دراز را در طول مقاله خود تکرار کنید.
  • ساختار لینک همیشگی – از ساختار لینک همیشگی سئو محور بهره گیری کنید که حاوی کلمه کلیدی اصلی مقاله می باشد.
  • فرا تبیین – چکیده یا تبیین متا برای مقالات خود انتخاب کنید. آن را خالی نگذارید. کلمه کلیدی اصلی مقاله بایستی در تبیین متا آمده باشد.
  • عنوان مقاله – عنوان مقاله یا پست خود را جذاب تهیه کرده و از کلمه کلیدی اصلی بهره گیری کنید.
  • بهینه سازی تصاویر – برای تقویت وضعی سئو صفحه خود، تصاویر پست را بهینه سازی کنید.

اگر از آغاز صفحات خود را از نظر سئو بهینه سازی نکنید، وب سایت به سختی در گوگل رتبه خوبی خواهد گرفت. بهینه سازی هر صفحه مناسب ترین تکنیک برای جذب بازدید کنندگان به وب سایت می باشد. SEO مناسب موجب افزایش حاکمیت دامین می گردد.

3- لینک کردن مطالب به هم

مناسب ترین نمونه لینک داخلی مطالب ویکیپدیا می باشد که دارای نمره حاکمیت دامین 100 می باشد.

تاثیر لینک های داخلی بر حاکمیت دامین

لینک کردن مطالب مرتبط به هم (لینک داخلی) موجب کاهش نرخ بازگشت (bounce rate) وب سایت می گردد که خود موجب افزایش زمان سپری شده بازدید کننده در وب سایت می گردد (این دو پارامتر برای محاسبه رتبه الکسا بهره گیری می شوند).

لینک کردن مطالب جدید با پست های قدیمی تر موجب می گردد که پست جدید قوی تر و جذاب تر گردد. اما یک نکته را فراموش نکنید:

  • مطالب جدید را تنها با مطالب قدیمی مرتبط لینک کنید.

اینکار موجب می گردد که bot های موتور جستجوگر محتوای وب سایت شما را دریافته و به سادگی در بین محتوای شما بچرخد. لینک داخلی همچنین به افزایش عصاره لینک وب سایت یاری کرده و حاکمیت صفحه (PA) را در سراسر وب سایت شما بالا می برد. لینک کردن مطالب مشابه به هم موجب می گردد هم کاربران و هم موتورهای جستجو به سادگی در داخل وب سایت شما بچرخند و ناوبری وب سایت آسان می گردد.

برای اثربخشی بیشتر لینک های داخلی، تمامی لینک های داخلی خود را با خصیصه follow تهیه کنید. می توانید راهنمای نوشتن لینک های موثر با بهره گیری از واژه های کلیدی سئو محور را بخوانید.

4- ایجاد لینک های کیفی برای وب سایت

ایجاد بک لینک های کیفی کاری آسان نیست اما ارزشش را دارد. بسیاری از وبلاگ نویسان و وبمسترها در این ارتباط اشتباه می کنند. آنها در نهایت لینک های کم کیفیت ایجاد می کنند که ارزش افزوده ای ندارد، پس رتبه وب سایت آنها در گوگل کاهش می یابد.

علت این اشتباه در این می باشد که از روش های اشتباه برای ایجاد بک لینک بهره گیری می کنند. برای مثال، از وب سایت هایی بهره گیری می کنند که مزرعه لینک هستند و لینک شما را دریافت کرده و در طی چند دقیقه بک لینک شما را در مزرعه لینک خود ایجاد می کنند. اینگونه بک لینک ها به هیچ وجه ارزشی ندارد.

افراد زیادی هست که به سختی کار می کنند تا یک بک لینک پر کیفیت و قوی برای وب سایت خود ایجاد کنند، آیا مشکل دارند یا کار را بلد نیستند؟ در واقع کار صحیح را انجام می دهند و بک لینکی که آنها ایجاد می کنند بسیار با ارزش می باشد. خرید بک لینک از روش های غیرقانونی و پرداخت برای بک لینک کار مناسبی نیست. این نوع لینک ها معمولا موجب جریمه شدن وب سایت توسط گوگل می شوند.

پس روش مناسب برای ایجاد لینک های پر کیفیت (high-quality links) کدام می باشد؟

روش های ایجاد بک لینک های کیفی

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

برای ایجاد بک لینک کیفی و غنی من مراحل زیر را توصیه می کنم:

الف – محتوای خود را در وب سایت های شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید:

بیشتر وب سایت های رسانه اجتماعی دارای حاکمیت دامین بالا هستند. وقتی پست خود را در شبکه هایی مثل فیس بوک یا تویتر به اشتراک می گذارید، به مخاطبان جدیدی دست می یابید. اگر محتوای خوبی منتشر کرده باشید، سهم بالاتری از ترافیک دریافت کرده و در زمان کوتاهی مطلب شما گردش ویروسی پیدا می کند.

بخاطر داشته باشید:

  • حتی مناسب ترین مطالب، مقاله و پست ها لازم می باشد که به اشتراک گذاشته شده و ترویج گردد.

رسانه های اجتماعی و حاکمیت دامین

اسپامر نباشید و برنامه ای برای لینک سازی طراحی کنید. اشتراک در رسانه های اجتماعی یک چیره دستی می باشد. برای تسلط بر این چیره دستی به یک راهبرد قوی نیاز دارید و تمرین زیادی لازم می باشد. راهنمای افرایش ترافیک و عملکرد وب سایت از طریق بهره برداری از رسانه های اجتماعی را بخوانید.

ب- پست مهمان:

پست مهمان یکی از مناسب ترین راه های رشد حاکمیت دامین و صفحات می باشد و موجب افزایش ترافیک ارجاعی می گردد. روش امن تری می باشد و تکنیکی می باشد با مزایای فراوان تر از دیدگاه نوشتن در وبلاگ ها.

پست مهمان

این روزها پست مهمان نیز به راهی برای انتشار اسپم تبدیل شده می باشد، زیرا بسیاری از صاحبان بلاگ ها از روش اشتباهی برای دریافت پست مهمان بهره گیری می کنند. عده ای کوشش می کنند لینک های زیادی در مطلب بگذارند، عده ای متن لنگر زیادی می گذارند یا محتوای کم کیفیت منتشر می کنند.

روزگاری که پست مهمان منبع اصلی لینک سازی بود گذشته می باشد. از پست مهمان برای زیاد کردن بک لینک وب سایت خود بهره گیری نکنید، زیرا تاثیر آن مثل گذشته نیست. پست مهمان هنوز یکی از شیوه های قوی و راحت برای بالا بردن رنکینگ وب سایت می باشد، اگر به صورت نظامدار و به روش مناسب انجام گردد. اگر می خواهید از پست مهمان بیشترین بهره گیری را ببرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به محتوای خود فکر کرده و محتوای غنی و با کیفیتی پست کنید.
  • کوشش کنید در وب سایت های دارای حاکمیت بالا مطلب پست کنید.
  • از قرار دادن لینک های زیاد اجتناب کنید زیرا روی رنکینگ وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. حتی ممکن می باشد جریمه شوید.
  • فقط در وب سایت ها و موضوعات متناسب با حوزه محتوای وب سایت خود پست بگذارید.
  • از لینک های مرتبط و متناسب بهره گیری کنید.

برای نوشتن پست مهمان در این وب سایت از لینک پست مهمان بهره گیری کنید.

ج – محتوا یک لینک ساز طبیعی می باشد:

بله هیچ شیوه ای مفید تر از این نیست. فقط لازم می باشد که محتوای خوبی تهیه کنید. محتوایی که سرشار از اطلاعات خاص و جدید باشد، مشروع و قانونی باشد، براحتی خوانده شده و درک گردد.

محتوای خوب نه تنها برای وب سایت و خوانندگان مفید می باشد، به سایر وب سایت ها نیز یاری می کند. محتوای قابل لینک به مطلب خود اضافه کنید تا لینک های طبیعی در وب سایت خود بتوانید ایجاد کنید. گرچه راه های ایمن و عملی دیگری برای ایجاد لینک های کیفی هست، این سه تکنیک از همه مناسب تر هستند.

5- حذف لینک های بد

وبمستر یا مالک وب سایت بایستی به گونه منظم لینک های بد که روی رتبه وب سایت در گوگل تاثیر دارد، حذف نماید. برداشتن لینک های توکسیک و اسپم مانند برای دستیابی به لینک های کیفی و غنی ضروری می باشد.

بایستی لینک های خود را سالم و شاخص لینک خود را بروزرسانی کنید. اگر لینک های بد را شناسایی و حذف نکنید، ذره به ذره به وب سایت شما آسیب زده و وضعیت شما در SERPs کاهش می داد. لینک بد دارای تاثیر مستقیم بر حاکمیت دامین (DA) می باشد. زیرا داشتن پروفایل لینک مناسب یکی از ضروریات نمره DA خوب می باشد.

برای داشتن پروفایل لینک خوب بایستی لینک های بد را حذف کرده و روی لینک های کیفی خوب متمرکز شوید.

6- صبور باشید و بگذارید دامین شما سالمند گردد

سن دامین و رتبه وب سایت

سن دامین به افزایش رتبه وب سایت و نمره DA یاری می کند. اگر وب سایت شما 3 یا 4 ساله می باشد و هنوز فعال می باشد، بدین معنی می باشد که مدت طولانی می باشد حضور دارید. این همچنین بدین معنی می باشد که شما در حال انتشار محتوای کیفی هستید و وب سایت شما یک وب سایت اسپم نیست.

وب سایت های قدیمی تر در نتیجه جستجوی گوگل رتبه بالاتری دریافت می کنند. پس نباید نگران نمره حاکمیت دامین (DA) یا رتبه کلمات کلیدی خود باشید، اگر وب سایت شما یک یا دو ماهه می باشد. به انتشار مطالب کیفی ادامه دهید و حاکمیت دامین شما بطور خودکار تقویت خواهد گردید.

به هر حال سن دامین یکی از عوامل مهم در SEO می باشد. اما این بدین معنی نیست که وب سایت های جدید رتبه بالایی نمی گیرند. مطمئنا می توانند رتبه خوبی بگیرند، اگر بطور مناسب اداره شوند.

7- افزایش دفعات انتشار مطلب

برای اینکه وبلاگ یا وب سایت شما فعال بماند و به عنوان یک وب سایت فعال شناخته گردد، به انتشار منظم مطلب ادامه دهید. پاسخ این سئوال که چند وقت یکبار بایستی مطلب در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر نمود، منظم و همیشه می باشد.

تاثیر انتشار مطلب بر حاکمیت دامین

انتشار منظم مطلب سخت می باشد. اما اگر این کار را انجام دهید، حاکمیت دامین شما به راحتی افزایش می یابد. اکثر وبلاگ نویسان مقاومت و صبر ندارند و مطلب را به گونه منظم منتشر نمی کنند، به همین خاطر نوسان زیادی در نمره DA خود نظاره می کنند.

سایر مزایای پست کردن منظم مقاله و محتوا در وب سایت خود عبارتند از:

  • ترافیک بالاتر، درآمد بالاتر، رتبه صفحه بالاتر
  • محتوای کیفی زیادی برای لینک کردن
  • توسعه چیره دستی های نگارشی و نویسندگی
  • وجود چیزی جدید برای اشتراک با خوانندگان
  • ایجاد اطمینان و اعتماد در مخاطبان خود
  • افزایش نرخ برگشت و فروش محصول

در مجموع، هر چه به فاصله کمتری مطلب پست کنید، ترافیک بیشتری دریافت می کنید. بیشتر بازدید دریافتی یک وب سایت از پست های قدیمی تر می باشد. هر چه بیشتر مطلب پست کنید، وب سایت شما دارای ذخیره پست قوی تری خواهد بود.

چک کردن حاکمیت دامین

حداقل سه ماه یکبار حاکمیت دامین خود را چک کنید تا نکات قوت وب سایت خود را بفهمید. بالا بودن نمره DA به معنی بالاتر بودن رتبه و رنکینگ در موتورهای جستجوگر می باشد.

ابزارهای زیادی برای چک کردن حاکمیت دامین در دسترس می باشد و همچنین وب سایت های آنلاین زیادی برای چک کردن حاکمیت دامین هست. یکی از امن و مشهور ترین این وب سایت ها Open Site Explorer می باشد. وارد این وب سایت شده، URL وب سایت خود را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید تا گزارش نمره حاکمیت دامین (DA) خود را به همراه حاکمیت صفحه و نمره اسپم وب سایت خود دریافت کنید.

روش چک کردن حاکمیت دامین

دستیابی به حاکمیت دامین بزرگتر از 50 خیلی چالش انگیز می باشد و زمان زیادی طول می کشد. اما یک نکته را با قاطعیت می گویم، اگر نکات فوق را رعایت کنید، روزی به نمره مورد نظر دست خواهید پیدا نمود.

بهبود نمره DA و SEO با بازاریابی محتوا

بهبود نمره حاکمیت دامین (DA)، محتوا و بهینه سازی وب سایت همگی با هم در ارتباط هستند. نمی توان نمره حاکمیت دامین را بدون بهبود SEO کلی وب سایت بالا برد. پس برنامه ای برای تقویت رتبه خود تدوین کرده و از آن تبعیت کنید.

بایستی در وهله اول روی محتوای وب سایت خود تمرکز کنید. مارکتینگ محتوا (Content marketing) کلیدی می باشد که هر دری را برای تجارت آنلاین باز می کند. باور کنید یا نه، هیچگاه با داشتن یک وب سایت نامرتب، کم محتوا به رتبه بالایی دست نمی یابید، حال هر چقدر که بهینه سازی کنید.

من روی محتوا تمرکز کرده ام و انتشار محتوای کیفی و جدید و انحصاری بند اول برنامه مارکتینگ من می باشد. اگر تمامی مراحل فوق را بخوبی طی کنید، نمره DA شما بدون شک ترقی خواهد نمود. اگر این مطلب را پسندیده اید، سئوالی دارید، یا پیشنهادی برای بهبود این وبلاگ دارید، لطفا درنگ نکنید و با دیدگاه خود ما را مطلع کنید.