اندازه گیری تاثیر وب وب سایت:
DA (اقتدار دامنه) پیش روی PR (رتبه صفحه)

اثربخشی وب وب سایت در رتبه و تصمیم های گوگل و کراولر های گوگل به دو عامل حیاتی بستگی دارد رنک و اقتدار دامنه . اقتدار دامنه پارامتر جدیدی میباشد که از سوی شرکت سئو موز طراحی و در حال اجرا می باشد . همه کوشش بر این می باشد که اندازه PA و DA وب سایت شما را تا حد ممکن افزایش دهیم . PA به اقتدار صفحه تصریح می کند و DA به اقتدار دامین .

خیلی دور از ذهن نبود که رنک گوگلی کم رنگ گردد زیرا بسیار از شرکت ها و وب سایت ها با خرید لینک از وب سایت های رنک بالا کوشش در افزایش رنک خود داشتند که این امر باعث نابود شدن الگوریتم رنک دهی به وب سایت ها میشد ! پس وب سایت های بالا می آمدند که هزینه می کردند و وب سایت ها با متن مناسب متاسفانه در قعر جدول می ماندند . ما تمام کوشش خود را در جهت افزایش محبوبت وب وب سایت شما نزد گوگل از نطر محتوا میکنیم نه خرید لینک های قدرتمند ! شما هزینه های زیادی برای خرید لینک میکنید اما غافل از این که رقبای شما در حال تدوین متن مناسب هستند !

google rankسوال این میباشد پس چگونه ما به سمت رنک مناسب تر برویم در حالی که نیاز داریم بک لینک قرار دهیم تا مناسب تر ایندکس شویم و رتبه وب سایت ما بالا برود در حالی که اندازه اقتدار وب سایت و صفحات ما کم نشود . الگوریتم رنک گوگلی بسیار مدبرانه میباشد و کارشناسان ما به لحاظ این که در کنفرانس ها و دوره های آموزشی شرکت گوگل در انگلستان شرکت کردند بسیار به این مسئله اشرافیت دارند که چگونه الگوریتم های رنک دهی را متناسب با محتوا و اقتدار وب سایت تنظیم کنند ! این یک ویژگی در شرکت پایاسایت میباشد . در تصویر روبرو یک درخت رنک دهی می بینید که شرکت گوگل رسما تایید کرده می باشد . در حالی که این درخت یک نمای ساده از فرمول پیچیده رنک دهی میباشد .

همانگونه که ملاحضه میفرمایید وب سایت های ب و سی دارای چگالی بیشتری نسبت به وب سایت های رنک داده شده دارند ! وب سایت های نیز نظاره میکنید که بسیار سبک میباشند ! هر چند وب سایت های سبک دارای چگالی رنک نیستند اما باز در بالا آوردن وب سایت های ردیف میانی تأثیر دارند ! اما آیا برعکس این قضیه نیز درست هست ! خیر یعنی شما حتی از وب سایت ب برای وب سایت 1.6 بخواهید لینک خریداری کنید این درخت یک طرفه بشما نشان می دهید که تاثیر آن در همان حد 1.6 میباشد نه بیشتر !

خوب بریم سراع مولفه اقتدار وب سایت یا Domain Authority (DA) Demystified

چگونه شروع کنیم ! کافیه آغاز افزونه Domain Authority را از وب سایت مرورگر خود دریافت کنید و نصب کنید ! مقدار DA اگر کمتر از 10 باشد بایستی خیلی کار کنید تا به عدد 20 یا 40 برسید ! اگر وب وب سایت شما ترافیک پایین دارد علت اصلی در همین میباشد اما اگر وب وب سایت شما امتیاز 10 دارد و از ترافیک مناسب برخوردار می باشد شانس با شماست وب سایت شما از لحاظ رنک الکسا بالا میباشد و این به شما یاری می ‌کند امتیاز سایتتون رو بسیار سریعتر بالا ببرید . پیشنهاد میگردد افزونه Alexa را نیز نصب کنید .

به نظرات مشتریان دقت کنید ! آنها بایستی به وب سایت شما بازگردند کوشش کنید لندینگ پیج های مناسبی بسازید اگر در این کار خبره نیستید با ما تماس بگیرید ما مشاور شما در این زمینه خواهیم بود !

خیلی دور از ذهن نیست که وب وب سایت شما بتواند در کمتر از یک ماه به امتیاز DA مناسب برسد . در نظر داشتن این نکته که مطالعه لحظه به لحظه DA نیز خود تاثیر چشم گیر دارد دور از لطف نیست که با افزونه DA in calculated همیشه وب وب سایت خودتون رو مورد ارزیابی قرار بدید .

 I8Fjmk-4OWQZIMADYkZbUXE7Njls2vmVfeQ1JMlRol_aM97Je9zhemSl46Q3

تعریف کلی از اقتدار دامنه (قدرت دامنه)

Domain Authority یا همان قدرت دامنه مناسب ترین فاکتوری می باشد که وب سایت سئوموز برای پیش بینی چگونگی رتبه بندی وب سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجوگر ارائه داده می باشد. از قدرت دامنه برای مقایسه یک وب سایت با وب سایت‌های دیگر و یا برای پیگیری “قدرت و اقتدار” وب سایت خودتان می‌توان بارها بهره گیری نمود.ما (سئوموز) با ترکیب همه لینک‌هایی که به ریشه (صفحه اصلی) وب سایت لینک شده‌اند و تعداد همه لینک‌ها و MozRankو MozTrust و چندین فاکتور دیگر در یک مقدار به نام قدرت دامنه.DA PA

در قدرت صفحه ده‌ها فاکتور سئو و بازاریابی آنلاین از سراسر وب گنجانده شده می باشد.
شما برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از وب سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar بهره گیری کنید.کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده می باشد.

سایت ما حاوی مقالات مفید آموزشی درباره سئوی سایت است

برای پیدا کردن مطلب مورد نظر می توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو نمایید

 

شاید شما یک سئو کار باشید ! یا یک تازه کار اما آن چیز که که مهم میباشد این می باشد فرایند طراحی تا اجرای یک وب وب سایت بیشتر از آن بهینه سازی یک وب وب سایت نیازمند ساعتها و روزها کوشش و مطالعه می باشد .

نکته آخر : مطالب بالا 1% از مورد هایی هست که در افزایش رتبه وب سایت مطرح هست ! وب وب سایت ما را دنبال کنید ما در طول یکسال آتی کوشش خواهیم نمود مطالب بسیار دقیقتری از چگونگی محاسبات گوگل ارایه کنیم .

۷ راه کار برای ایجاد لینک داخلی مناسب تر

سئو و بهینه سازی On Site خیلی سخت نیست اما معمولا آن را اشتباه معنی میکنند.یکی از بخش هایی که معمولا از آن گذشته و توجهی نمی گردد لینک های داخلی هست.در این پست به معرفی ۷ روش برای ایجاد ساختار بهتری از لینک داخلی می پردازیم.

Internal Links - لینک داخلی
Internal Links – لینک داخلی

۷ راه کار برای لینک داخلی مناسب تر

زمانی که سخن از On Site به میان می آید.ذهن بسیاری به سمت کدنویسی و ساختار کلی وب سایت میرود.موضوعاتی مانند ایجاد محتوای عالی, کدنویسی بهینه و بدون اشتباه و موردها مشابه دیگر.اما یکی از پارامترهای مهم در بهینه سازی On Site لینک های داخلی هستند در زیر ۷ راه کار برای ایجاد لینک های داخلی مناسب تر تصریح شده می باشد.

۱. ارتباط مهم ترین نکته

فقط و فقط به صفحاتی که مرتبط هستند لینک بدهید.مثلا شما فروشنده ی محصولات کامپیوتری هستید.عجیب و غیرمعقول هست که به صفحه ای با محتوای فروش موبایل لینک بدهید.

۲. مطالعه و واکاوی وضعیت حال حاضر وب سایت

از طریق وب سایت های ارائه کننده داده های آماری مثل گوگل انالیتیکز و یا گوگل وبمستر تولز مطالعه کنید ببینید نقاط قوت وب سایت شما در چه کلماتی هستند.در چه کلماتی در رتبه های بالا هستید و در چه کلماتی رتبه ی متوسطی دارید.با شناسایی کلمات میتوانید مطالب خود را مرتب کنید.پس از شناسایی کلمات و مرتب کردن پست ها از پست های خود توسط آن کلمات به یکدیگر لینک ارسال کنید.

مناسب ترین کار این می باشد که کار خود را با مناسب ترین کلمه شروع کنید آن را افزایش بدهید و سپس به سراغ دیگر کلمات بروید.

۳. نقشه درست کنید و آن را رسم کنید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات که وبمسترها مرتکب آن میشوند بجای آوردن کارها بدون برنامه و براساس حس و حال می باشد.برای خود ما هم پیش آمده که وقتی با موضوعی جدید آشنا شدیم شروع میکنیم به ویرایش مطلب قبلی بدون هیچ برنامه درست و سازمان دهی شده.بسیار مهم می باشد که شما کلمات کلیدی خود را روی کاغذ بنویسید و کوشش کنید با وارد کردن عنوان پست ها بین کلمات و پست ها ارتباط مستقر کنید پس از ایجاد ارتباط به سراغ ویرایش پست ها بروید.

۴. کلمات و لینک های بیخود ایجاد نکنید

معمولا مردم یا ۱۰۰ هستند یا صفر.مطمئنا بسیاری پس از خواندن این مطلب اگر علاقه مند شوند به موضوع لینک های داخلی شروع میکنند به ویرایش پست ها و در هر پست ۱۰ ۲۰ لینک به پست های دیگر قرار میدهند.آنها برای خود ۱۰ کلمه جدا میکنند و میخواهند از آن کلمات در تمامی پست ها بهره گیری کنند.این اشتباه می باشد اشتباه و اشتباه.

کاربر شما قرار نیست که با وارد شدن به یک پست گیج گردد و نداند که پست حال حاضر را بخواند یا یک پست دیگر.پس زیاده روی هم نکنید و در هر پست حداکثر ۳ تا ۵ لینک و کلمه را مورد هدف قرار بدهید.کاربران دوست ندارند در هر خطی که میخوانند ۱۰ تا لینک ببینند.

۵. بهره گیری از انکر تکست های متفاوت

بالاتر بیان کردیم که کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و کوشش کنید با آن کلمات بین مطالب ارتباط محتوایی مستقر کنید در اینجا تکمیل میکنیم که کارکردن بر روی ۲ یا ۳ کلمه به صورت مداوم میتواند مضر باشد و تاثیر منفی داشته باشد.

همه ی ما میخواهیم دقیقا در تعدادی از کلمات کلیدی رنک بگیریم اما خواستن تمام چیزی نیست که ما نیاز داریم.در برنامه های خود چند کلمه ی کلیدی کم اهمیت و طولانی تر هم قرار بدهید.اگر در آن کلمات هم رنک بگیرید که چه مناسب تر اما اگر رنک نگیرید شما چیزی را از دست نداده اید.

۶. گاهی به هیچ وجه لینک ندهید

در بیشتر وب سایت ها صفحاتی هستند که بسیار مهم هستند.صفحاتی که بیشتر لینک ها به سمت آنها هستند.مناسب تر می باشد گاهی اوقات به هیچ وجه لینک خارجی در این صفحات قرار ندهید.مقصود از لینک خارجی لزوما لینک به وب سایت های دیگر نیست لینک خارجی در اینجا میتوانید لینک شما به صفحات دیگر هم باشد.اگر میخواهید از تمامی قدرت یک صفحه بهره گیری کنید و احتمال این که رنک و پیج رنک بگیرد را بالا ببرید پس مناسب تر می باشد قدرت ( Authority ) صفحه را تقسیم نکنید.این موضوع فقط برای موتورهای جستجو نیست بلکه برای کاربران هم مناسب تر می باشد.وقتی شما به صفحه ی دیگری لینک ندهید کاربر که وارد صفحه میشود تمرکز کامل بر محتوا میگذارد و درگیری ذهنی پیدا نمیکند.

۷. اگر دلیل منطقی ندارید چرا لینک میدهید؟

نکته ی ۷ جمع بندی نکات قبلی میباشد.واقعا اگر نمیتوانید دلیلی پیدا کنید که چرا بایستی به پست دیگر لینک بدهید به هیچ وجه لینک ندهید.نکات بالا را یک بار دیگر مطالعه کنید ببینید واقعا در پست شما جایی برای لینک هست؟